VW Fun Cup

2016 VW FUN CUP – 10u van Mettet

De laatste wedstrijd van het seizoen werd verreden op Circuit Jules Tacheney de Mettet. Terug met de #63 samen met Régis Bovy en Benjamin Kaivers.

20161029_funcup_mettet_kartworld01

De training op vrijdag verliep moeizaam omwille van het drukke verkeer (40 fun cups) en ongevallen waardoor we traag moesten rijden. De afstelling voelde niet goed aan dus laten aanpassen en Benjamin zei dat het beter was maar zelf kon ik het niet meer testen. We gingen starten vanaf P18.

Race

Vermits het een race van 10u is ging ik de start rustig houden, er valt meer te verliezen dan te winnen en ik heb genoeg auto’s zien rondgaan. Na een halfuur kwam er een full course yellow (max 70km/h) en besloten we om te tanken. Ik dacht dat we ook van piloot gingen wisselen maar het was blijkbaar de bedoeling dat Sébastien verder reed dus verloren we 25 seconden. De wagen gleed terug alle kanten uit en had teveel last van onderstuur om goeie tijden te kunnen rijden. Maar we reden rond op P20 dus alles was nog mogelijk. Helaas ging het mis in de Hublin chicane. De wagens krijgen daar altijd zware krachten te verduren en de cardan brak. Ik kon me veilig aan de kant zetten en werd snel teruggesleept naar de pits. Een bedankje aan de marshalls voor het puike werk! De mecaniekers van Leader Racing hebben snel gewerkt maar 14 minuten konden we uiteraard nooit goed maken dus de race was na 1,5u eigenlijk al voorbij.

20161029_funcup_mettet_kartworld02

Benjamin nam het stuur over voor een stint van 1u50min maar was blijkbaar iets te snel door de pits gereden waardoor we meteen een stop & go van 10sec kregen. Omdat we toch al zoveel ronden achterstand hadden maakte dat in het klassement uiteraard weinig verschil. Tijd om Régis Bovy te laten rijden en hij deed het ook zeer goed. Het was duidelijk dat we met ons drie wel een goed team vormden.

20161029_funcup_mettet_kartworld03

Terug mijn beurt en in het begin zag ik niet veel met de ondergaande zon en de wagen gleed nog steeds alle kanten op. Maar toen we na 10 ronden Full Course Yellow terug gas mochten geven reed ik rond met een andere wagen. Weg was het onderstuur en ik ging meteen 1,5sec sneller rijden per ronde. Het was duidelijk dat de bandendruk te hoog stond. Leuke stint gereden en we stonden ondertussen op P23. Het werd kouder en donkerder en net dan reed Benjamin onze snelste ronde van de dag. Na 7u wedstrijd reden we dus rond op de juiste bandendruk, helaas wat te laat. Benjamin heeft in het donker zeer goed gereden, is niet simpel. Régis bracht de auto daarna veilig over de meet waar we nog steeds P23 waren maar de achterstand was kleiner geworden.

Zonder die gebroken cardan waren we gefinished rond P12 wat een zeer goed resultaat zou geweest zijn maar het blijft een mechanische sport. Ik wil Benjamin & Régis bedanken om samen te rijden en daarnaast ook de mensen van Leader Racing voor de ondersteuning!

Video van de wedstrijd staat hieronder. Foto’s vind je op onze facebook pagina.

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *