23/06 BMC 3 Kerpen: 7de in een snel maar bewogen weekend

De voorbereiding viel alweer in het water omwille van een Lumbago, rusten was de boodschap. Op vrijdag dan vertrokken naar Kerpen om te wennen aan het circuit met de zwaarste curbstones van het seizoen. De dag verliep goed, alleen begon het op het einde van de dag te regenen en brak mijn achteras op het rechte stuk waardoor ik vrij hard van de baan ging. Achteras gebroken alsook de remschijf. Alles hersteld en ik was klaar voor de trainingen van zaterdag.

20130621_training_Kerpen_kartworld.be_namgrass.com_achteras-gebroken_01 20130621_training_Kerpen_kartworld.be_namgrass.com_achteras-gebroken_02

Op zaterdag was ik niet traag maar toch te traag om vooraan mee te kunnen, zonder resultaat het één en ander geprobeerd tot we (ik en m’n mecanieker) de voorlaatste sessie opeens 4 tienden vonden. Dit gaf ons toch iets meer zekerheid voor de wedstrijd van zondag. De training op zondagmorgen (hele oude banden) ging redelijk met een 4de tijd, de kwalificatie was niet goed. De kart lag heel slecht op de baan en de afstelling van zaterdagavond werkte duidelijk niet op nieuwe banden waardoor ik pas de 6de tijd reed. Meteen de afstelling aangepast voor de wedstrijd en het ging dan al meteen een stuk beter!

20130623_BMC3_Kerpen_kartworld_elmore_namgrass_03

Race 1 en meteen DE race van 2013

De start was redelijk en ik bleef 6de na wat duw/trekwerk van anderen. Jean Glorieux (#78) ging er in de snelle linkse (Mutkurve) al meteen af waardoor ik 5de werd en ik kon aansluiten bij de eerste 4. Het begon toen echter te regenen waardoor het circuit verraderlijk glad werd op slicks. Bij aansnijden van de Leihkartkurve raak ik de curb waardoor de kart al iets wat in onbalans was en verliest Yves Soers (#79) even de controle voor me waardoor ik uit reflex rem en mezelf rond zet :(. Ik kon dus terug gaan aansluiten vanaf P15 maar dat ging verbazend snel omdat veel piloten supervoorzichtig waren op de vochtige ondergrond.

Het ging bijna mis toen ik gevangen zat tussen Bruno Cabooter en Ronald Happel die terug de baan kwam opgereden. Bij dat manouvre is de achterklos wel volledig naar binnen gekomen wat meteen verklaarde waarom ik last had van overstuur. Ik kon Dimitri Ostrovski nog voorbijgaan waardoor ik even 3de lag (van achteraan teruggekeerd) maar hij ging me opnieuw voorbij en in het gevecht dat daarop volgde kon Thomas Mourant me na het nodige duwwerk ook nog voorbijgaan. Als 5de dus over de finish gegaan.

20130623_BMC3_Kerpen_kartworld_elmore_namgrass_04

Race 2

De eerste start was niet goed waardoor er een nieuwe formatieronde volgde en er een 2de poging kwam. Helaas was mijn motor in die 2de ronde verzopen waardoor er dus teveel benzine in zat en ik bij de start totaal niet wegraakte. Ik kwam de eerste bocht als 9de door. Michael De Ron kon ik de volgende ronde voorbijgaan en Artur De Maesenier de ronden daarop. Tomas Lambrecht (#87) was echter een ander paar mouwen. Ik was nochtans veel sneller maar ik heb het daar verprutst waardoor Jean Glorieux achter mij kon dichter komen. Hij probeerde het een eerste keer in de Waldgeschlängel bocht maar ik kon hem ondanks de tikjes voorblijven.

20130623_BMC3_Kerpen_kartworld_elmore_namgrass_01

Even later kwam hij me dan toch voorbij en probeerden we samen Tomas Lambrecht in te halen. Ik verloor echter tijd achter beiden waardoor ik meteen terug op Jean zijn bumper zat en toen die wijd ging na contact met Tomas de bocht ervoor wilde ik hem aan de Leihkartkurve binnendoor voorbijgaan maar opeens stond ik in de bandenmuur.

Wat er precies gebeurd is weet ik niet want het ging zo snel, ik kan alleen maar de beelden bekijken maar blijkbaar had hij me niet gezien of verwacht en bij het insturen heeft hij mijn wiel geraakt waardoor ik in de lucht ging en op zijn stuur ben terecht gekomen. Even werd er gevreesd dat zijn arm gebroken zou zijn maar uiteindelijk bleek het niet zo erg te zijn. Ik hoop dat hij snel terug de oude is zodat we het nog eens kunnen uitvechten op circuit!

20130623_BMC3_Kerpen_kartworld_elmore_namgrass_02

Conclusie is dat de kart opnieuw wel snel was maar dat het resultaat uitbleef. Leerrijk weekend gehad en ik kijk al uit naar race 4 van het seizoen op het circuit van Genk op 4 augustus 2013. Ik wil mijn mecanieker Pieter bedanken alsook DFK Racing voor de ondersteuning!

Share